En tisdagsförmiddag

Skriva, läsa och studera är vad jag sysselsätter mig med nu när kursen på komvux har dragit igång.
Det är inte som förra hösten. Skolan tar inte över mitt liv och för första gången på riktigt länge hinner jag med att må bra. Den där väggen mellan sjukdom och liv känns inte lika hotfull längre, även om det inte är helt obemärkt som jag balanserar på gränsen mellan de två sidorna som utgör mig.
-
Jag har famlat i mörker och trevat efter den där distanserade friheten som min omgivning inte ens märker av, men som för min del bara har varit en önskan sedan flera år. Jag börjar närma mig nu, om jag sträcker ut min arm så långt det bara går kan jag nästan ta på friheten.

Höst

Det är med hatkärlek som jag längtar efter hösten.
Den här hösten ska bli bra, det har jag lovat mig själv.
 

Hej där.

Jag vill så gärna teckna, men pennan och jag vill inte riktigt sammarbeta.

Svensk sommar

Regn, regn hela dagen lång. Tur att allt ont har något gott med sig, som svamp till exmpel. 

Jag tröttnade visst på att rita hus...

 
 
I vilket hus bor du?

Voffvoff


Björn

 
 En liten hälsning till en plats längre bort. Mer kan jag inte säga.
 

Namnlös

Någon modell ur någon kollektion designad av någon asiat. Men jag tyckte hon var fin och det är väl det viktigaste. Datumet har jag visst också tagit mig tid att skriva, inte alls likt mig.Sen så gör jag i och för sig sällan klart någonting och då brukar datum inte spela någon roll. 
 
Det går trögt med ritandet. Prestationsångesten har ställt sig ivägen för mig och jag har svårt att ta mig runt den. Det är så tråkigt när allt man gör blir prestationsbaserat. Man kommer liksom ingenstans.
 
 

RSS 2.0