I jultomtens säck


Work in progress...

 
 
 
 

 
 
Lite halvklart sådär, men med tanke på hur tomt det har blivit här på sistione, tänkte jag att lite utfyllnad kunde vara bra. Det tar emot att fortsätta på den här teckningen.Allt jag ser är de uppenbara felen. Fel färger, fell ritat och åh så mycket fel. Men jag ska verkligen försöka slutföra arbetet, jag har hört att det ska vara bra för de perfektionistiska drag jag lider av.

trädhus

 

Färg

Jag gillar färg, men inte att färglägga. Får sådan beslutsångest och så blir allt fel bara för att färgerna inte passar ihop. Skandal.

svart och vitt

 
 
 
 
 

Crazy catlady and her friends

 
 
 
 

Jag önskar jag var bättre på att utnyttja tiden

Jag vet inte om det är brist på tid, eller brist på diciplin som gör att det jag borde göra blir lidande. "Borde" är kanske fel ord. Att ge uttryck för min kreativitet är ju bland det bästa jag vet. Jag kan skylla på att studierna upptar min tid, men då skulle jag ljuga. Tid finns alltid. Så vad gör jag då? Grubblar. Lurar mig själv med att studera fast jag nog är mer aktiv på facebook än i word.
 
Tidningen läser jag i alla fall. Dagligen. Igår blev jag alldeles varm i hjärtat över att se DN:s kultur bilaga med Shaun Tan och hans illustrationer. Han är så skicklig att jag inte vet vad. Så innan jag har tagit mig samman och faktiskt börjar lägga upp de senaste lektionernas klotter, får ni njuta av bildmagi.
 
Så. Himla. Bra.
 

RSS 2.0