En tisdagsförmiddag

Skriva, läsa och studera är vad jag sysselsätter mig med nu när kursen på komvux har dragit igång.
Det är inte som förra hösten. Skolan tar inte över mitt liv och för första gången på riktigt länge hinner jag med att må bra. Den där väggen mellan sjukdom och liv känns inte lika hotfull längre, även om det inte är helt obemärkt som jag balanserar på gränsen mellan de två sidorna som utgör mig.
-
Jag har famlat i mörker och trevat efter den där distanserade friheten som min omgivning inte ens märker av, men som för min del bara har varit en önskan sedan flera år. Jag börjar närma mig nu, om jag sträcker ut min arm så långt det bara går kan jag nästan ta på friheten.

Kommentarer
Postat av: :-)

det är DU värd!

2012-08-29 @ 08:53:16
Postat av: elsa

kika in på,

www.ohmondieu.blogg.se

ifall du ibland känner att du saknar inspiration...

2012-08-29 @ 08:54:21
Postat av: Agnes

Åh åh åh, så bra det var!

2012-08-31 @ 16:56:34
URL: http://www.mirakelkuren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0