Gubbar med skägg


Dagens lektionskladd

Jag ritar som bäst när jag egentligen borde lyssna på läraren.
Å andra sidan har jag svårt att koncentrera mig om jag inte får klottra.
Jag tror inte att jag äger en enda stencil eller kursplanering som inte har befläckats med
diverse gubbar och nonsensklotter.
Men det är precis det jag gillar, det oplanerade skapandet som man knappt är medveten om själv.
Typ som telefonklotter på post-it lappar eller osammanhängande anteckningar från
filosofilektionerna.  

Stampe

I fredags fick jag ta farväl av min älskade kanin efter att ha levt innanför samma väggar i tolv år. Det var på många sätt jobbigt att skiljas åt, men jag är tacksam över att han fick somna ifrån sitt lidande i händerna på de som vet bäst. Till minne av Stampe, ritade jag bilden ovan. Stampe var visserligen svart som en korp, men ja såhär fick det bli.
 
I en liten kartong låg han i mitt knä påväg till sitt nya hem. Jag var åtta år och han åtta veckor. I fredags, tolv år senare, bar jag honom i en något större kartong till slutet och döden.
 
Vila i frid älskade kanin.
 

Skolflicka


Precis såhär:


Bland koppar och bestick

 
 

Beach 2013


En liten pippi


RSS 2.0