Bläckfisk eller människa?

 
Ritade och färglade bilden på katten och kvinnan i soffan. Blev till och med lite nöjd, vilket inte händer alltför ofta. 
Så märker jag att kvinnan har tre armar. Alltså hur kan man ens göra ett sådant uppenbart fel? 
Bestämde mig för att det fick vara så, jag menar tre armar vill väl alla ha?
 
Tack förresten för eran respons, ska ta till mig era tips/önskningar och förhoppningsvis få ner dem på papper.

Uggla,rävar, människor och katter

 
 
 
 
 
 
 
 
Lite halvklara bilder som jag åstadkommit såhär i mellandagarna.
 
Sen undrar jag vad ni vill se mer av? Alltså, jag och pennan är ju inte bästa vännner just nu, så lite önskningar vore fint. Julafton har visst redan passerat, men jag är så otroligt generös så att jag låter er önska lite mer. 
 

Juldagen

Dålig uppdatering, men jag försöker faktiskt rita, det går bara jävligt trögt just nu.
Är ganska glad ändå, fick en massa trevligheter igår, bland annat serieböcker, barnböcker och pennor.
Önskade mig en minigris och visst blev det gris minsann, griljerad! Åt såklart inte, det vore ju oetiskt.
 
Titta in imorgon för ett mer värt inlägg!
 

Lalala


Kattfnattbesatt

Alltså jag har inte mycket till fantasi just nu, så det blir mest katter. Lite trist kanske,
men så är ju katter underbart söta. 

Måndag

 

...

Det här med kreativitet är svårt eftersom det går i vågor. Ibland har jag så mycket idéer som jag vill föreviga med papper och penna, att huvudet nästan går i bitar. Andra gånger kan jag sitta och stirra på det tomma pappret i flera veckor, utan att rita så mycket som ett streck. Kreativitet är ojämt och ömtåligt. Precis som humöret. 
Jag vill inte åka berg-och dalbana genom hela livet och inte heller vandra längs en plan strecka, men ett mer stabilt flöde där allting inte är svart eller vitt hela tiden vore skönt.
Nej, jag är inte bipolär, bara extremt ojämn.
 
 

Nostalgimagi

 
Det är snökaos i Stockholm och jag är osäker på om jag kan ta mig ut ur mitt hus utan att drunkna i snö. Därför valde jag att inte ens försöka ta mig till skolan. Istället började jag maniskt städa mitt rum och kom fram till följande: 
 
* Jag har så många penslar att man kan tro att jag faktiskt målar
* Mitt rum är dammigt
* Hur jag än rensar och kastar så tycks det finnas lika mycket kvar att göra
 
Blev dock oerhört glad över att hitta den här fina läroboken från 60-talet. Alltså, varför ser inte mina skolböcker ut lite mer så här?
 
 
 
 
 

 
 

RSS 2.0