Näringskedjan

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: stepintothelight.blogg.se

helt fantastiska bilder hanna!

Svar: tack fina du! <3
illustration.webblogg.se

2013-08-09 @ 23:18:22
URL: http://stepintothelight.blogg.se/
Postat av: Mikaela

sv: tack! alltså när jag bestämde mig för att bli vegan, en dag i februari tror jag det var, tänkte jag verkligen att det skulle bli SÅ svårt och att jag förmodligen inte skulle hålla det länge. sedan dess har jag hållit mig till vegansk mat och har extremt svårt att tro att jag skulle äta något animaliskt igen. det är klart att det kan vara begränsande, men jag tror i alla fall att det är mycket lättare än de flesta tror. för mig har det inte varit svårt. ibland får man tacka nej till saker, men har inte sett det som ett problem, än i alla fall. det är mycket som är veganskt utan att man tänker på det. större delen av indisk, thailändsk osv (asiatisk alltså) mat är vegansk, om man väljer alternativet utan kött. och tänk alla rotfrukter, grönsaker, frukter och allt! finns så mycket man kan göra.
det jobbiga är väl när man ska ut och äta och det, som du sa, knappt finns vegetariska alternativ. jag har väl haft turen att ha förstående vänner så vi kunnat gå till andra ställen, eller så har jag frågat efter något veganskt, och själv fått stå ut med något riktigt tråkigt att äta.
man får stå ut med att bli utfrågad och att folk tycker man är konstig ibland, som tackar nej till icke-veganskt. så värt det ändå! kroppen mår så bra av det också. och djuren :)

2013-08-13 @ 10:24:49
URL: http://mikaelaela.blogg.se
Postat av: Angelica Oscarson

Hanna, jag fullkomligt älskar dina bilder. Och just denna bild "Näringskedjan". Den är fantastisk!
Kramar

2013-12-22 @ 16:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0