Skål för det nya året!




Så har ännu ett år passerat.
2012 började allt annat än bra och vips så tvingades jag på nytt avbryta skolan för ännu en tur i vårdkarusellen.
Ångest och behandling har alltså präglat det gångna året. Det är först nu under de senaste månaderna som jag har börjat förstå att livet inte är totalt meningslöst. Det är visserligen tungt att inse att drygt fyra år av mitt liv har ägnats åt självförakt och isolering, medan mina jämnåriga har tagit studenten och utvecklats.
Men jag vet också att det destruktiva beteendet vidmakthåller distansen till vännerna och mina framtidsplaner.
Jag vill inte leva så något mer.
Då får det hellre vara extra tungt nu en stund, än att jag i resten av mitt liv låter mig styras av ångest.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hejhej

Älskar din konst och det faktum att du har en väldigt unik stil som du håller dig till. Tänkte bara säga det hehe

Svar: tack!Jag blir ofta osäker på vad som är "jag" i mitt skapande och trodde inte det framgick så tydligt, men det är kul att höra att det finns en röd tråd i mina illustrationer!
illustration.webblogg.se

2013-01-03 @ 16:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0